nenoneno ;)

January 11, 2011

110111

110111, ini bukan nombor ekor ye kanak kanak.
nie tarikh harini. kenapa dengan tarikh ni? tade pape sebenar nyer. HAHA
apa kau carut nie alia aqilah jamaludin oii.

oke oke, here we go
pada awal persekolahan nie memang para pelajar sibuk dengan aktiviti sukan sekolah termasuk lah aku.
pada peringkat awal, kita orang akan ada meeting untuk rumah sukan masing masing.
aku nie ahli rumah sukan laksamana (merah). semasa orang sibuk meeting, aku dan beberapa kawan yang lain, sibuk buang minyak dimuka menggunakan OXY oil control film yang di sponsor oleh aku.HAHA
aku kalau da start pakai bende tu, budak budak yang lain akan start ''eh iki, ape tu? nak satu'' cilaka betul. pura pura tanya pulak. disebab kan aku nie pemurah, aku bg jela dgn hati yang terbuka.ceeewah. bajed la kau iki.ahaha.selepas itu, semasa pemilihan ahli jawatan. aku sibukk lahhh duk cadang orang itu, cadang orang ini termasuk lah Ainaa mahira, syafie dan di ikuti oleh athirah syaza. aku berlumba lumba lah dengan sorang kakak fom 6 nie duk cadang cadang kan nama orang. sekali, aku tgk cikgu g pilih kakak yang hyper duk cadang2 nme orang tu masa dye tgh sibuk nak petik nama kawan dye, aku pe lagi terus diam lahh. takut lah kang kne ngn cikgu tu.muahaha. aku nie nak sukan pun malas, nie nak pegang jawatan.huhh.mmg tak lah. HAHA. aku pilih ainaa masa pemilihan tu sebab dia nie memang aktif dalam sukan since dulu lagi. pastu yang syafie tu, si qamarina kut start petik nme dye dulu. pastu aku ngn kawan2 yang lain duk menyokong jelah. yang si athirah syaza nie pulak aku petik nama dia sebab iki tengok dia nie cam boleh dipercayai je. budak baik!.ceewah.HAHA. muka suci macam aku bai.muahaha. tak silap aku, dye jadi bendahari kut*aku dah puji kau, kau jangan nak kutip duit kat aku. HAHA. masa nak bersurai tu, cikgu ada edar kan surat kebenaran ibubapa. disebab kan aku nie duduk bahagian tengah tempat meeting tu, aku dapat lambat lah sikit kan kertas tu. lambat tak kisah lagi, sekali cina 'muka busuk' duduk depan aku nie g pas kat kawan kawan dia yang lagi belakang dari aku.tetiba jea.aku nyirap ahh. aku tarik kertas tu kat budak cina yang duduk belakang aku nie, bapak kuat dye pegang. aku da geram ,aku jerit " bagi lah bodohhhhhhhhh!!'' ahaha. mmg aku angin gila lah.nasib aku tak tampar budak tu.

tadi, masa kat tapak perhimpunan cikgu sean (tu kut nme dye) sibuk lah bagi taklimat pasal merentas desa esok.hoo, aku tanya qamarina

iki:qama kau g tak sok?
qama: g kut, mak aku mane kasi ponteng ponteng nie.nape?
iki:tade pe.tanye je.

aku tanya yana plak , aku macam dah tau je ape dalam pale otak dye tu.

iki:yana, kau g sok?
yana:hehe.tak tau lagi ( tersenyum lebar) kau g ke?
iki:ahaha.g kut.tah tgk la cmne.erm, g je kut. kita jalan jela.

ahaha.fyi, aku, qama ngn yana nie kurang aktif sikit dalam sukan sukan nie. ha,kalau lumba gosip dan bab mengutuk orang,huhhhh kita orang lah juaranyer.bhaha.tapi lain plak kes dengan kawan aku si fazrina nie, baru bukak sekolah dah tanya aku bila hari sukan sekolah start. tak sabar nak masuk merentas desa kata nya.HAHA. bkobar kobar lak ai kau nie faz.gila lahh. rajinn kau nie.huhu

p/s: i ada merentas desa besokk.
merentas desa bermaksud aktiviti gosip sambil berjalan ye kanak kanak.

p/s:amoy cakap bahasa cina dengan epi di pasar malam kaum cina, itu tanda amoy itu buta oke.HAHA.
besar kemungkinan amoy itu berpendapat, india(epi) ini satu malaysia punya orang suka jalan2 kt tempat cina.
nenonenoneno.





No comments: